du är min hjälte för du vågar vara rak


Jag är rädd för döden. Men jag har insett att döden har två rädslor. Kanske fler.
  Jag är inte rädd på det sättet att det skulle stoppa mig att ta livet av mig. Det hade varit andra orsaker isåfall. För tar jag livet av mig, då gör jag ett val. Väljer jag däremot att leva mitt liv och dö av ålderdom, så är jag jätterädd. Det spelar ingen roll om du håller mig hårt. Ingen kommer minnas om hundra år. Man dör. Och universum går under utan att man vet om det och allting kommer bara vara tyst och jag ryser när jag skriver det här. Denna värld kommer inte att vara för alltid. Vad spelar det för roll om jag gör något stort? Snart är det bortglömt och denna värld som vi håller på att bygga, kommer att vara borta. Jag är en tönt som nu förstört nätter för vissa som läser. Jag kommer ha problem med att sova inatt. Jag brukade gråta långt in på nätterna när jag var sju år när jag tänkte på sånt här. Men samtidigt. Vi lever en gång. Och kanske spelar det någon roll för dom människorna som kommer miljoner år framöver? Kanske är inte allt förgäves?
Om hundra år är vi stjärndamm min vän.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Kanske spelar det roll för mig om du lever eller inte

2010-02-02 @ 20:11:52
URL: http://sarismarsipanis.blogg.se/
Postat av: Alma

världen kommer inte gå under än på väldigt länge!

vi kommer vara döda innan det sker.

gör något stort, gör vad du vill men var inte orolig att ingen kommer minnas. om du gör något stort blir du ihågkommen. precis som sokrates, som evert taube, som hitler och många fler. man kan bli ihågkommen för olika saker, men om du gör något stort då BLIR du ihågkommen.

tills världen går under.

och stjärndamm blir vi nog inte, tyvärr <3

2010-02-03 @ 17:27:15
URL: http://flygandepingvin.blogspot.com
Postat av: Emma

.. Åh ja! Tänk att få vara Per, rena drömmen. Och jajaja!.

2010-02-03 @ 18:42:06
Postat av: Anonym

man ska göra saker som betyder något för en själv. som gör att just ditt liv blir bättre. vad som händer om hundra år spelar ingen roll. speciellt inte för oss som inte lever då.

2010-02-09 @ 16:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback