in fact, I am bit of a bore

Inte en chans att jag skäms för min ålder.
Men ibland kan man bara bli så trött över att man är så liten. Och man ser vänner flytta, börja på gymnasium någon helt annanstans medan man själv går omkring och vill bara komma ifrån högstadiet.
Man ser vänner gå iväg till jobbet, inte behöva bekymra sig om skolan, bara leva. Flytta ut, flytta bort. Få ett jobb någon annanstans. Försvinna.
Man tappar greppet om vänner bara för att man inte går i samma skola längre.
Tänk om man vore 16 nu, då hade jag börjat ettan. Och kunnat hänga med så himla många bort från högstadiet, och kanske gå i samma skola som dom nu. Men nu kommer jag inte att få göra det på två hela år.
Alla som jag bara vill springa fram och krama, dom finns inte lika nära längre. En del, finns självklart. Jag ska inte vara alltför negativ.
Som Jässu, Malva, Josh, Kajsa, Magda, Sarah, Erik. Och massa andra.

Och tänk att om ett år, så har Hanna förmodligen börjat på Bäckäng, och då kommer vi inte ens att åka samma buss på morgonen, och hon kommer att komma hem sent på eftermiddagarna. och hon kommer säkert att ha massor att göra på helgerna.
Tänk om jag ändå hade varit lika gammal som Hanna.

Kommentarer
Postat av: Hannan

<3

2009-11-15 @ 17:57:25
URL: http://musikpolis.blogg.se/
Postat av: Hannan

men vi har ändå hela julen, vårterminen och sommaren. och vi ska träffas, även om jag börjar på Bäckäng. sådeså!

2009-11-15 @ 17:58:24
URL: http://musikpolis.blogg.se/
Postat av: kaiiisa kf

Whaaaa, Oskar vi pratade ju om detta!

Du måste koncentrera dig på nuet, och se positivt! Allt tar sin tid, och det är ju inget att göra åt att vi är äldre fastän man borde kunna det, tkr jag :(



bisous<3

2009-11-15 @ 19:34:29
URL: http://inverness.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, koncentrera dig på nuet mannen! Jag brukade alltid leva i framtiden, drömmarna, förhoppningarna. Så började gymnasiet och plötsligt skulle allt vara jävligt vuxet och seriöst. Det KOMMER, ha tålamod men njut för guds skull av den någorlunda barndomen där man tillåts göra misstag - i grundskolan. För som sagt, det KOMMER och då kommer du se tillbaka som jag.

2009-11-15 @ 19:42:31
Postat av: cody

förstår vad du menar, det är så jävla tråkigt när alla skiljs åt <3

2009-11-17 @ 22:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback