vissa löser det med sprit

Jag blir så trött på alla som håller på och säger att dom hatar kärlek och säger att det är skit och att dom aldrig mer ska bli kära igen för att det är så jävla hemskt, tydligen.
Jag blir så trött, nej arg blir jag. För att det är så. Det är så med allt. Ingenting är perfekt, allting har brister. Det upptäcker man speciellt i tonåren. Allting har brister, så även kärleken. Men det verkar ingen förstå. Ingen ser det fantastiska i kärlek.
Att ha någon nära, kyssar, mys i soffan, promenader. Allt det där fina med kärlek som alla säger att dom ska slänga bort bara för att det inte fungerade en gång.
Acceptera att det är livet, att det är så det är.
Kärlek är problematiskt, samtidigt det vackraste man någonsin kommer att få uppleva.
Förstå det.


Kommentarer
Postat av: Mikelina

Sen kanske man har blivit krossad ett antal miljoner gånger.. Men nä. Jag tror fortfarande. Finns så himla tjusiga pojkar på skolan. hihih

2009-11-23 @ 23:35:50
URL: http://linacharlotta.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag säger som Håkan, Det har blivit svårt att älska, när all kärlek lett till besvikelse.

2009-11-24 @ 02:47:58
URL: http://maddemodig.blogg.se/
Postat av: elin

hoppet om att en dag hitta någon som åtminstone tycker om en litegrann finns ju alltid kvar.. det går inte att förneka.

2009-11-24 @ 18:35:08
URL: http://pratstund.blogg.se/
Postat av: hannah

alla behöver väl inte tycka som du heller? Jag menar, vissa hatar väl kärleken och då har de väl förmodligen anledningen till det. Det är ju jättetrevligt att du inte hatar den, men orka bli arg på de som gör det.

2009-11-25 @ 16:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback