om dagar som är upp och ner


Vissa dagar kan vara jättebra.
Andra kan vara helt åt helvete.
Och jag vet inte riktigt vilken grupp jag ska sätta den här dagen i. Den har varit helt upp och ner. Morgon, dålig. Vakna sent. Nästan fullt på bussen, ändå tomt. Tyst, stilla. Slöjd, första lektionen. Faktiskt jätteroligt idag. Hål, som tillbringades med att sätta upp julstjärnor i uppehållsrummet och anmäla mig till Use Your Voice. Sen matte, som jag förstod idag. Sen engelska, och jag menar vi har Ulrika. Så det kan ju liksom bara vara bra? Lunch, helt okej mat. Biologi, där vi pratade om rökning osv, där mitt mod sjönk. Måste sluta. SOprov sist, gick bra. Jättebra, hoppas jag.
Lekte med Cilla och Saga efter skolan. Vi köpte kakor på ica som vi åt. Jag missade bussen, fick gå i regnet upp till pappas jobb. Där tog jag en choco-coffe. Då kändes det lite bättre.
Kom hem, hade fått brev av Emma som luktade te. Då log livet.
Nu drar alla ner mig till botten av ån, och snart orkar jag verkligen inte med att bära allas bekymmer på ryggen. men jag lovar att jag ska försöka.
Allting känns inte så jättebra nu.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag hoppas verkligen du blev glad och att det lättade lite på din dag. Du behöver verkligen det just nu känner jag. Du ska inte behöva bära allas bekymmer på sin egen rygg.

Jag finns här, och jag lovar att jag ska skicka det där teet till dig så fort jag får tag på ett vadderat kuvert <3

2009-11-25 @ 22:10:40
URL: http://ynklig.blogg.se/
Postat av: julia

du e för snygg du oskar



du bordeinte röka för då blir man ful! Men de e bra att du försöker sluta! :D

2009-11-25 @ 22:15:53
Postat av: sarah

åh. du är en främling. jag letar främlingar, för jag tycker om att skriva till människor som jag inte känner.



skulle du vilja skriva med mig?

brev eller mail.

det vore roligt, tycker jag.

2009-12-05 @ 16:20:49
URL: http://1195.tumblr.com
Postat av: mango

åh. Handskrivna brev <3

2009-12-06 @ 10:57:09
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback