dikt #1


Fantasi är där du inte är

så sant som det är sagt


Alla händer upp mot himlen
när vi ser tillbaka
Allas ögon mot solen
när vi låter sanningen svida

Jag försvann just till en annan plats
både bortom drömmar och fantasi
Jag är där vi alltid ville vara
i vår fantasi

Upp med händerna mot rymden
och låt oss se tillbaka
Mot det vi hade kunnat äga nu

Även om vi fick det bättre

Vänd ögonen mot månen
ta emot sanningen med öpnna armar
För det är sant som det är sagt

Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen

Kom till min fantasivärld

för nu när jag tänker efter,
Allting som inte är där du är, är fantasi


Kommentarer
Postat av: johanna

det är rätt okej grejer du skriver faktiskt.

2010-01-04 @ 02:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback