om alkohol


Alkohol, är något som jag egentligen är emot. För det dricks inte för att det är, gott. Utan det dricks för att det är just, alkohol. Som vodka, det dricker man ju inte för sig, utan det spär man ju med någonting. Alltså dricker man inte det för att det är gott, eller hur? Det är bara för att det är alkohol, som gör att det lockar.
Här, här får alla vuxna ett glas vin. Men vad ger man till minderåriga samtidigt? Jo ingenting. Det tas fram för att det är vin, och det ska drickas.
Precis som innan idag, pappa hade köpt lite sprit. Jag frågade då vad han hade köpt till oss som inte fick dricka det? Självklart hade han inte köpt någonting. Sprit är sprit, det är till för vuxna, och det ska drickas.
Så är det.
Personligen så tycker jag om vin, helst vitt vin. Fast rött passar så fint till choklad. Men vitt är gott. Sen kan en kall öl sitta fint. Men att trycka i sig en whiskey bara för att det är en whiskey är inte min grej.
Besides, alkohol kan få mig att må dåligt.



Jag kanske la fram det dåligt, men you'd get my point. Right?


Kommentarer
Postat av: Alma

dom flesta ungdommar (jag låter som en tant) dricker alkohol bara för att bli fulla, som jag tror att du menar med..

jag kan tycka att det är skönt att dricka ibland, men ibland kan jag också bara vilja ha lite vodka av nån kompis när vi är o festar bara för att jag faktiskt tycker att det är gott.

vitt och rött vin är också gott att dricka som "sällskapsdryck" alltså ist för coola eller nått liknande.

men aaa, jag håller med dej iaf.

2009-10-27 @ 23:39:59
URL: http://flygandepingvin.blogspot.com
Postat av: paulina

hejsan allt bra med dig ?

kraam

2009-10-27 @ 23:55:54
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Mika Nizamova

fin blogg och fin bild. behöver din hjälp, kika förbi min blogg och läs mitt sista inlägg vore snällt med lite tips och råd! Kram

2009-10-28 @ 00:47:14
URL: http://kazakstan.blogg.se/
Postat av: Mikelina

Jag tycker också att det sitter fint med en öl och lite vin ibland. Och alma har rätt. ungdomar dricker bara för att bli fulla. fast det är ju lite kul att bli full också. fast inte på vodka för det är ju inte ens gott som du sa. ¨



nä fy va ja flummar sönder med mina inlägg och kommentarer idag.



Jag tänkte smsa dig för några dagar sen, sen kom jag på att du var i Danmark.

2009-10-28 @ 21:40:51
URL: http://linacharlotta.blogg.se/
Postat av: Alma

ärligt.

jag tycker vodka är gott.

och jag är nog fan cp för vodka ska inte vara gott, haha

2009-10-31 @ 13:02:39
URL: http://flygandepingvin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback