Föralltid är du



Föralltid är inte samma nätter som du och jag
Det finns inte heller att vänta på oss
eller att menas
Föralltid är solskenet från dina läppar
och doften av liv från dina silkeslena andetag
 
Jag klarar mig själv
men aldrig ensam
 
Föralltid är tillit och kärlek
Föralltid är ett ord att hålla nära omkring sig
Men vad händer när sanning möter styrka
och svärdet klyver lögn?
 
Finns det något gott i det som sker
eller har jag lyssnat på tomma ord?
 
Jag svek den kärlek som stod mig närmast
Jag svek mitt allt och svaren runt mig
Dom fanns där, men jag lyssnade inte
jag lät allting flyta på i tron om att allt var bra
 
Jag blundade för sanningen och verkligheten
Och ordet föralltid smälte som den kvarliggande
snön om våren
 
Jag svek allt som fanns kvar
Föralltid finns inte att omfamna mig som dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback