klagomål&dagens klädsel

Tog mig friheten att titta på förkväll idag. Varför vet jag inte. Jag hade inget annat för mig bara. Sjuk = Soffa. Det säger ju sig själv.
Men till poängen.
Jag blev arg. Jättearg. Dom hade en gäst som var 'mode-expert'. Och hon ville bara prata tjejmode. För att hon tyckte inte att det var snyggt med killar som var trendiga? Man ba w00t? Och hon sa det på ett sätt som att 'män ska klä sig i vanliga blå jeans och en vit tröja, mode är för kvinnor.' Herregud.
Och fel nr två; Jag hatar när dom ska göra om kvinnor i program. För det blir som ett sätt att säga att 'du är ful men vi ska göra dig snygg'. Idag hade dom en person som i mina ögon såg helt okej ut. Hon såg bra ut. Hon hade en jättefin kofta på sig när hon kom dit, och hon var knappt sminkad någonting. Naturlig skönhet. Grejen är att hon var tvungen att ta av sig den koftan och ta på sig kläder som var alldeles för mycket. Och dom uppmuntrade henne till att sminka sig. Det gör dom alltid. Och jag blir så arg. AH. Dom säger inte 'Åh du är så fin, du är så fin utan smink' utan det är 'Sminka dig, herregud!'
Jag blir arg.
Nu vill jag ha te.


Såhär såg jag ut idag.

Kommentarer
Postat av: pandasoppa

vem fan bryr sig om vad de säger på förkväll?!?!!?!? det kommer alltid behövas gör om mig program så länge det finns tanter med dåligt självförtroende som kan gotta sig i att dde iaf visar på tv att man kan göra nåt åt det not håller me dig

2009-12-08 @ 08:13:37
Postat av: Sarah

Jag håller med dig! På allting. Inklusive te. Jag vill ha te jättemycket.



Å andra sidan så sa morfar precis att jag såg knarkad ut, det är väl tur för mig att jag kan sminka mig xD

OCH MODO LEDER MED 1-0 ÖVER HV. JAG BLIR SÅ GLAAAD.

2009-12-08 @ 19:15:01
URL: http://sarismarsipanis.blogg.se/
Postat av: julia

du sa någonting där, du!

2009-12-08 @ 20:47:58
Postat av: sandra

naturlig skönhet vinner över artificiell, alla gånger.



(en iakttagelse för övrigt: jag tror att du har en likadan sjal som jag. det är fint.)

2009-12-08 @ 23:30:15
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du har blivit så stor! Saknar dig! Hörde av mamma att du var sjuk och att ni inte skulle komma hit.. men jag ska TVINGA dom att vi kommer till er över jul, det är ju bara 2 veckor kvar ungefär :)

2009-12-09 @ 22:25:25
URL: http://linneabrandt.blogg.se/
Postat av: emma

åh, gud vad du är bra! Och jag håller verkligen med dig. Jättebra skrivit, verkligen!

2009-12-23 @ 16:26:44
Postat av: nathalie

håller med emma ovan!

2009-12-29 @ 15:45:39
URL: http://almond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback